FAQ

Allt du behöver veta om dina beställda produkter

Hur länge gäller öppet köp?

Ett öppet köp i 14 dagar från mottagandet av försändelsen. Varan du returnerar ska packas i samma kartong som den mottogs i.

Returer och reklamation

Vad gör jag om min produkt blivit skadad under frakt eller något annat blivit fel?
Inga konstigheter. Kontakta oss så hjälper vi dig direkt.

Kan jag byta till en annan färg eller modell?

Det går givietvis bra. Returnera varan enligt rutinen för returer. Efter det lägger du en beställning enligt den färg och modell du önskar. Kontakta oss så hjälper vi dig.

Vilken garanti har en Tonys Handmade produkt?

Läderväskor har en garanti på två år. Alla andra produkter har en livstidsgaranti. Garantin gäller för sömmar och läder vid normalt bruk av produkten.

Vad har ni för betalningsalternativ?

I Sverige kan du kan betala med Visa, MasterCard, Maestro eller American Express (Amex). Vi erbjuder även smidiga betalningsalternativ genom Klarna. I Danmark kan du betala med Visa, MasterCard, Maestro eller American Express (Amex).

Var är mitt paket?

När vi skickat paketet från vårt lager får du e-post och/eller sms med leveransinformation. När paketet finns att hämta eller levereras hem får du information om det via e-post och/eller sms. Det tar normalt 2-3 dagar innan paketet når dig.

Är läderprodukterna vattentäta?

I allmänhet står läder emot regn och vatten ganska väl, men det är inte 100% vattentätt. Om produkten utsätts för väta under en längre period kan vatten tränga in.

Hur lång leveranstid har ni?

Om produkten finns på lager skickas din beställning inom en (1) arbetsdag. Beställningar som inkommer före kl. 12:00 skickas normalt samma dag. Beställningar som inkommer under helger och helgdagar skickas normalt nästföljande vardag. Vid avvikelser informeras du om det.

Produkten jag vill köpa är slutsåld, hur lång är leveranstiden då?

Normalt är det 1-4 veckors leveranstid. Du kan alltid kontakta oss så ska vi försöka ge dig ett mer exakt leveransdatum.